Remove
Dá se říci, že neexistuje závislost na internetu jako taková, ale internet může provázet různé psychické poruchy, např. workoholismus, gamblerství či některé poruchy osobnosti atd. Neodvažoval bych se tvrdit, že internet je původcem těchto problémů, ba naopak je ještě „dobrým“ vybitím (lépe je zbavovat se hněvu v internetových fórech než v rodině). U PC herního gamblerství teenagerů je situace poněkud odlišná, jak nás upozorňují smutné případy vraždících studentů ve školách po vzoru hry Doom – internet jako takový nemá s podobnými případy nic společného. (Martin Pírko, 2005).
Závislost si většina z nás spojuje spíše s alkoholem, cigaretami a klasickými drogami. Jen málokdo si dokáže přiznat, že by snad právě on (či jeho dítě) mohl být „závislý na internetu“. „Závislost na internetu“ představuje v současné společnosti velký problém právě u dětí a dospívajících, kteří jsou internetem obklopeni již od raného dětství.
K rizikům hraní MMORPG a zejména hry World of Warcraft (WoW) byla napsána celá řada odborných i populárně naučných textů, často je zmiňována jeho rizikovost ve vztahu k závislosti a závislostnímu chování, cituje se též vliv na psychiku a lidskou agresi. Aby však bylo možné na fenomén WoW nahlížet komplexně, je nutné zmínit i některá pozitivna, která zjevně hraní WoW má. Proto se v následujícím textu pokusím shrnout pozitivní vlivy WoW na jeho hráče. Cílem tohoto textu však také není ignorovat negativa, která s sebou hraní WoW přináší.
Kvíz: Základní terminologie spojená s online bezpečností
Fact Ninja v boji proti neetickým kampaním
Právě vydáváme: Rizika spojená s umělou inteligencí (pro veřejnost)
Poradna E-Bezpečí o letních prázdninách řešila desítky případů
Zneužívání umělé inteligence v kampani Donalda Trumpa
Meta odstranila tisíce účtů spojených se sextortion, vydírání však pokračuje dál
Jak podvodníci zneužívají popularitu umělé inteligence k šíření malwaru a phishingu