Remove
Výzkum s názvem České děti a Facebook 2015, který uskutečnilo Centrum prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty UP ve spolupráci s partnery, prokázal, že české děti si příliš neuvědomují nebezpečí spojená s využíváním oblíbené sociální sítě. Mezi největší rizika, která děti na Facebooku ohrožují, patří přidávání „neověřených“ lidí mezi přátele; stejné heslo k různým účtům a ochota jít na schůzku s FB-přítelem, kterého nikdy osobně neviděly. Třetina českých dětí prosedí u počítače, telefonu či tabletu více než tři hodiny denně.
Olomoucký kraj každoročně oceňuje projekty, jejich rozsah činnosti a výstupy mají přínos pro Olomoucký kraj a jeho obyvatele. V letošním roce se mezi tzv. významné projekty probojovala Online poradna projektu E-Bezpečí pro online kriminalitu, která je provozována v rámci projektu E-Bezpečí na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Den bezpečnější internetu 2015 organizovaný mezinárodní sítí INSAFE v letošním roce připadá na 10. února 2015. Jeho cílem je zejména podnítit bezpečnější a zodpovědnější užívání internetu především mezi začínajícími a mladými uživateli. Aktivity Safer Internet Day organizuje v České republice Národní centrum bezpečnějšího internetu, do oslav tohoto významného výročí se tradičně zapojuje také projekt E-Bezpečí, který představuje v rámci tohoto dne řadu aktivit, na kterých společně se svými partnery intenzivně pracuje. Pojďte tedy ochutnat některé novinky z naší kuchyně.
Projekt Web Rangers 2.0, jehož cílem je šířit znalosti a zkušenosti s bezpečným užíváním internetu mezi žáky navzájem, dospěl do svého letošního finále. V pondělí představili zástupci pěti nejúspěšnějších týmů své projekty. Ty zahrnovaly přednášky mezi vrstevníky, videa publikovaná na YouTube, hry, ale i osvětové publikace v podobě komiksů či příruček. Projekt je iniciativou českého Googlu, který se dlouhodobě věnuje rozvoji internetové gramotnosti, organizace E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a Google EDU Group ČR (GEG ČR).
Posílání intimních fotografií, schůzky s cizím člověkem, ponižující videa jako „zbraně“ proti spolužákům. Odborníci z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého zjišťovali, jestli tyto „trendy“ pálí slovenské děti ve větší míře než děti v ČR. Do výzkumu se zapojilo více než 1400 slovenských teenagerů ve věku od 11 do 17 let. Základním nástrojem, jak snižovat rizika spojená se zneužíváním internetu a mobilních technologií, je prevence. Univerzita Palackého proto aktivně spolupracuje s klíčovými ministerstvy, policií, neziskovými organizacemi a komerčními firmami.
Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
(Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
Předvánoční nakupování na internetu: Jak se vyhnout podvodům a finančním pastem
Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Online poradna E-Bezpečí: Jak pomáháme zvládat rizika na internetu v roce 2024