Remove
Otestuj, zda se vyznáš v termínech spojených s online bezpečností.
Volební strany se v blížících se volbách soustředí na svou hlavní misi: Přesvědčit co nejvíce voličů, aby jim dali svůj hlas. Politici se proto uchylují k různým metodám a taktikám, které mají za cíl ovlivnit veřejné mínění. Známe případy, kdy si kandidáti nakupovali přízeň voličů neobvyklými způsoby, například dárky ve formě kynutého pečiva plněného džemem, podzim toho roku je však méně sladký. Je ve znamení zastrašujících proklamací, vyvolávání silných emocí a s tím spojenými otázkami o etice takových kampaní. Na billboardech, v médiích i na sociálních sítích se častěji než dříve setkáváme s negativními kampaněmi plnými agrese či dezinformací. Volič je nucen být nejen čtenářsky gramotný, ale také připravený analyzovat skryté významy a neetická jednání v poselstvích, která na něj z reklam útočí.
Během letních prázdnin se poradna E-Bezpečí zaměřila na řešení mnoha případů spojených s kyberšikanou, sextortion, stalkingem a dalšími formami rizikového chování na internetu. Lidé z různých věkových kategorií nás kontaktovali s prosbou o pomoc v situacích, které vyžadovaly citlivý přístup a okamžitá opatření. V tomto článku shrnujeme několik typických případů včetně anonymizovaných citací a popisujeme, jak jsme postupovali při řešení těchto problémů.
V těchto dnech vychází nová elektronická publikace Rizika spojená s umělou inteligencí, kterou pro vás připravil tým E-Bezpečí z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s Univerzitou Karlovou a hubem CEDMO a která se věnuje velmi důležité a aktuální problematice potenciálních a reálných rizik spojených s umělou inteligencí (AI).
Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
(Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
Předvánoční nakupování na internetu: Jak se vyhnout podvodům a finančním pastem
Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Online poradna E-Bezpečí: Jak pomáháme zvládat rizika na internetu v roce 2024