Nezapomeňte, že E-Bezpečí je na Instagramu a Facebooku, kde najdete mnoho dalších informací z naší kuchyně. Nezapomeňte nás sledovat!
Díky projektové podpoře (projekt CEDMO 2) z Národního plánu obnovy nabízíme vzdělávací akce (přednášky/besedy) zaměřené na úvod do problematiky umělé...
V těchto dnech ve spolupráci s Českou televizí - ČT EDU připravujeme nové pořady zaměřené na podporu mediální výchovy a mediální gramotnosti. Do...
3. března zasedal v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR podvýbor pro ICT a eGovernment, který se zaměřuje mimo jiné na oblast kybernetické bezpečnosti na úrovni státu. Hostem a zároveň hlavním přednášejícím byl dr. Kamil Kopecký z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
V této sekci najdete materiály, které jsme vytvořili právě pro vás - učitele, rodiče, žáky. Veškeré materiály lze využívat zcela zdarma.
Bezpečné chování na internetu pro kluky a pro holky (2022)
(sada výukových aktivit zaměřených na podporu online bezpečnosti pro pedagogy a jejich žáky)
Na pravdě záleží - příručka pro pedagogy
Jak na zabezpečení online výuky
Jak na zabezpečení online výuky (cardstyle)
https://www.vsitifilm.cz/files/METODIKA.zip
https://o.seznam.cz/wp-content/uploads/na_hory_metodika_Seznam_cz.pdf
(vytvořeno pro projekt O2 Chytrá škola)
Kybernetická šikana - náměty pro výukové aktivity
Bezpečné seznamování - náměty pro výukové aktivity
Sexting - náměty pro výukové aktivity
Zdraví v kyberprostoru - náměty pro výukové aktivity
Pravda a lež na internetu - náměty pro výukové aktivity
Bezpečné heslo - náměty pro výukové aktivity
Nebezpečné jevy spojené s používáním internetu a mobilních telefonů
Rizika používání sociální sítě Facebook
Jak si ověřit informace na internetu
Nebezpečné výzvy v online prostředí
Přehledové listy a skládačky pro učitele a děti
Hesla a jejich bezpečná tvorba (2020)
Jak mluvit s dětmi o fenoménu modrá velryba
Sharenting - nadměrné sdílení informací o dětech jejich rodiči
Sociální sítě (Úvod do problematiky)
Kyberšikana - průvodce fenoménem
Pravda nebo lež? (2021)
Leták pro oběti kybernetické kriminality (2019)
Základní metodika pro práci s obětí kybernetické kriminality pro policisty (2019)
České školy a umělá inteligence (2023)
Děti a kult krásy v online světě (2022)
Český učitel ve světě médií (2021)
Český učitel ve světě technologií (2020)
České děti v kybersvětě (2019)
Rodič a rodičovství v digitální éře (2018)
Starci na netu (2018)
Sexting a rizikové seznamování českých dětí v kyberprostoru (2017)
Fenomén Minecraft v českém prostředí (2017)
Národní výzkum kyberšikany cílené na učitele (2016)
České děti a Facebook (2015)
Výzkum rizikového chování českých dětí v prostředí internetu 2014
Výzkum bezpečnosti počítačových hesel uživatelek internetu 2013
Nebezpečí internetové komunikace IV - souhrn
Nebezpečí elektronické komunikace II
Nebezpečí elektronické komunikace I
Riziková komunikace a seznamování českých dětí v kyberprostoru (2021)
Sexting u českých dětí (2020)
Kyberšikana a další druhy online agrese zaměřené na učitele (2018)
Rizikové formy chování českých a slovenských dětí v prostředí internetu (2015)
Nebezpečí internetové komunikace IV (2013)
Rizikové chování studentů PdF UP v prostředí internetu (2014)
Rizika internetové komunikace v teorii a praxi (2013)
Nebezpečí internetové komunikace III (2012)
Využívání mobilního telefonu dětmi 8-18 let (2009)
Rizika umělé inteligence pro seniory (2024)
Rizika internetu pro seniory (eshopy, aukce)
Rizika internetu pro seniory (podvodná reklama)
Zásady pro bezpečné heslo (2020)
Online podvody - kreslený průvodce (2021)
31. května 2014 se zástupci našeho týmu zúčastnili jako členové odborného panelu diskusního fóra (NE)realita dítěte ve světě internetu, které se konalo v rámci Film industry programu 54. Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež.
V průběhu října zástupci projektu E-Bezpečí a Centra prevence rizikové virtuální komunikace překročili hranice a vydali se na přednáškové turné hned do dvou zemí - do Turecka a Polska. V Turecké Antalyi totiž probíhala 4. mezinárodní konference zaměřená na vzdělávání a psychologii vzdělávání ICEEPSY 2014. Zástupci týmu E-Bezpečí na konferenci prezentovali aktuální výzkumná data spojená s penetrací rizikových komunikačních jevů spojených s ICT do populace českých pubescentů. Dr. Kopecký rovněž prezentoval aktuální výzkum výskytu rizikových komunikačních jevů u českých vysokoškoláků, zároveň upozornil na změny v intenzitě útoků zaměřených na děti a také dospělé. Přehledné výstupy v angličtině jsou k dispozici zde a zde.
Vážení příznivci projektu E-Bezpečí, počátkem roku vždy bilancuji aktivity roku předcházejícího. Proto bych vás (stejně jako v loňském roce) alespoň ve stručnosti seznámil s tím, co náš tým v roce 2012 zrealizoval, na čem se podílel, do čeho se zapojil a čeho dosáhl.
Vzhledem k tomu, že projekt E-Bezpečí je realizován na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, využívá k propagaci témat spojených s bezpečnějším používáním internetu rovněž potenciálů svých studentů – budoucích asistentů pedagogů, učitelů, případně sociálních pracovníků. Kromě výběrových workshopů, přednášek či odborných stáží a praxí (realizovaných např. v rámci projektu E-Synergie), kterých se studenti účastní, nabízí pracovníci projektu studujícím možnost vytvářet různé typy závěrečných prací zaměřených na výše uvedené téma.
Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
(Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
Předvánoční nakupování na internetu: Jak se vyhnout podvodům a finančním pastem
Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Online poradna E-Bezpečí: Jak pomáháme zvládat rizika na internetu v roce 2024