Záměrem právní úpravy je zejména zavést pravidla, která by příjemce sdílených videonahrávek chránila před nenávistnými a násilnými projevy a podněcováním k terorismu, děti pak před obsahem, který by mohl narušit jejich vývoj. Má také posílit stávající ochranu spotřebitelů před nepřípustným obsahem obchodních sdělení. Televizní vysílání, služby na vyžádání a platformy pro sdílení videa už do roku 2018 podléhaly pravidlům s různou úrovní ochrany spotřebitele, platformy pro sdílení videonahrávek nikoli. Návrh zákona upravuje speciální skutkovou podstatu přestupku, která spočívá ve zpracování osobních údajů dětí získaných při poskytování služby platformy pro sdílení videonahrávek.
Návrh zákona zakazuje vysílání reklamních a teleshoppingových šotů v pořadech pro děti a stanoví přesnější nároky na zpřístupňování pořadů pro sluchově a zrakově postižené. Může proto mít podle předkládací zprávy dopady třeba na příjmy provozovatelů vysílání z obchodních sdělení vysílaných v rámci jejich programů. Návrh ale uvolňuje pravidla pro množství reklamy v televizním vysílání dle potřeb a obchodní strategie jeho provozovatelů. Více zde.