Remove
Téměř 10 tisíc dětí a dospívajících ve věku 10 až 17 let se účastnilo výzkumu Děti a kult krásy v online světě. Cílem bylo zjistit, jak sociální sítě ovlivňují vnímání krásy, proč děti upravují svůj vzhled, zda se respondenti setkali s nějakou formou online zesměšňování a jaký vliv mají tyto faktory na psychiku. Unikátní výzkum, který pomůže správně nastavit prevenci a edukaci, společně uskutečnily Centrum prevence rizikové virtuální komunikace (PRVoK) Pedagogické fakulty s Katedrou psychologie a patopsychologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého a společností O2, jež se aktuálními tématy chování v digitální světě zabývá dlouhodobě v rámci svého programu O2 Chytrá škola.
Vážení rodiče, maminky a tatínkové,
rádi bychom Vás požádali o zapojení se do našeho nového výzkumu, který se zaměřuje na sdílení osobních a dalších citlivých údajů dětí v online prostředí. V našem výzkumu sledujeme, jaké materiály jako rodiče o svých dětech v online prostředí sdílíte, zda je sdílíte se souhlasem dětí, zda znáte potenciální rizika, která jsou se sdílením spojena, a další témata, která se sdílením osobních údajů souvisí. Informace od vás jsou velmi důležité pro zlepšení prevence a také bezpečnosti dětí v online prostředí. Veškeré informace, které získáváme, jsou zcela anonymní, odpovídejte tedy prosím pravdivě.
Dotazník můžete vyplnit zde.
(Dotazník je určen rodičům dětí mladších 18 let.)
Výzkum realizuje tým projektu E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci s podporou společnosti Microsoft ČR. Veškeré údaje o respondentech (demografická data) budou využita pouze a výhradně ke statistickému zpracování, nikoli ke komerčnímu či nekomerčnímu využití. Data jsou anonymizována a nejsou a nebudou předávána třetím stranám.
Výzkum Online svět v dětských domovech, který vznikl ve spolupráci Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a sdružení CZ.NIC, se zaměřuje na prostředí dětských domovů s ohledem na rizikové formy komunikace, které v online prostředí zažívají jejich dětští klienti. V našem výzkumu tedy mapujeme, jaké rizikové situace děti z dětských domovů zažívají, jaká preventivní opatření dětské domovy realizují, jaká témata s dětmi jejich vychovatelé řeší, jakým způsobem je v dětských domovech regulována práce s internetem (s ohledem na časové limity, omezování obsahu apod.) a jaká je vlastně přístupnost dětí k internetové síti právě z prostředí dětských domovů apod.
Milé dívky, milí chlapci,
dovolujeme si Vás požádat o vyplnění dotazníku zaměřeného na Vaše vnímání ideálu krásy člověka v online světě (fotografie, videa apod.), především v prostředí sociálních sítí a sociálních médií.
Získané informace jsou DŮLEŽITÉ a budou velmi zásadní pro rozšíření poznání v této oblasti a zajištění Vaší bezpečnosti v online světě. Každý dotazník má pro výzkum velkou HODNOTU, proto Vás prosíme o PRAVDIVÉ a ÚPLNÉ vyplnění dotazníku.
Dotazník je naprosto ANONYMNÍ, získaná data slouží pouze ke statistickému zpracování! Vzhledem k důležitosti daného výzkumu nabídli naši partneři náhodně vylosovaným respondentům možnost získat atraktivní věcné dary (mobily, bezdrátová sluchátka, data na internet apod.).
Pokud se chceš zapojit do soutěže o hodnotné dary od našich partnerů a není ti 18 let, uveď platný e-mail na SVÉHO RODIČE (či jiného zákonného zástupce), který můžeš vyplnit na konci dotazníku. V případě výhry ho budeme kontaktovat na tomto e-mailu.
Moc děkujeme za Váš čas!
Za výzkumný tým
doc. Kamil Kopecký, doc. René Szotkowski, dr. Jana Kvintová
Univerzita Palackého v Olomouci
Výzkum realizuje tým projektu E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci s podporou společnosti O2 Czech Republic. Veškeré údaje o respondentech (demografická data) budou využita pouze a výhradně ke statistickému zpracování, nikoli ke komerčnímu či nekomerčnímu využití. Data jsou anonymizována a nejsou a nebudou předávána třetím stranám.
V tomto týdnu jsme publikovali výzkumnou zprávu Český učitel ve světě médií (Univerzita Palackého v Olomouci & O2 Czech Republic), která se věnovala kromě dalších oblastí také problematice rozpoznávání pravdivých a nepravdivých informací (či přímo dezinformací) a schopnostem učitelů je relevantně posuzovat. V dnešním textu si shrneme nejdůležitější zjištění, která výzkum odhalil.
Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
(Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
Předvánoční nakupování na internetu: Jak se vyhnout podvodům a finančním pastem
Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Online poradna E-Bezpečí: Jak pomáháme zvládat rizika na internetu v roce 2024