Remove
A máme tu opět vlnu phishingových útoků, tentokrát zaměřených na klienty Fio banky. Strategie útoku je obvyklá a běžná - přinutit klienta kliknout na odkaz, vedoucí na falešnou www stránku banky. Následně klienta přimět, aby se přihlásil do svého účtu, a získat tak jeho přihlašovací údaje.
První polovina prázdnin byla ve znamení podvodných spamových útoků, které byly zaměřeny zejména na infikování koncového počítače různými formami virů (malware a ransomware). Již v minulosti internetoví útočníci rozesílali uživatelům emaily, ve kterých je upozorňovali na nesplacené dluhy, nyní uživatelům zasílají infikované fiktivní faktury.
V posledním roce se stále více objevují různé formy útoků na účty elektronického bankovnictví, které využívají podobná schémata útoku a před kterými je poměrně snadná obrana. Přesto se však stále najdou tací, kteří na některou z fází útoku reagují a zachovají se nebezpečně. Právě pro ty je určen tento text.
O webcam trollingu jsme si na stránkách E-Bezpečí již v minulosti povídali. Níže uvedená prezentace vám objasní základní rysy této rizikové komunikační strategie.
E-Bezpečí ve spolupráci s Nadací Vodafone v těchto dnech spouští kurzy internetové bezpečnosti pro seniory. Ti se tak naučí, jak se v kyberprostoru chovat co nejvíce bezpečně a snížit pravděpodobnost, že budou vystaveni internetovým podvodům.
Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
(Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
Předvánoční nakupování na internetu: Jak se vyhnout podvodům a finančním pastem
Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Online poradna E-Bezpečí: Jak pomáháme zvládat rizika na internetu v roce 2024