Nezapomeňte, že E-Bezpečí je na Instagramu a Facebooku, kde najdete mnoho dalších informací z naší kuchyně. Nezapomeňte nás sledovat!
Díky projektové podpoře (projekt CEDMO 2) z Národního plánu obnovy nabízíme vzdělávací akce (přednášky/besedy) zaměřené na úvod do problematiky umělé...
V těchto dnech ve spolupráci s Českou televizí - ČT EDU připravujeme nové pořady zaměřené na podporu mediální výchovy a mediální gramotnosti. Do...
Otestuj, zda se vyznáš v termínech spojených s online bezpečností.
Během letních prázdnin se poradna E-Bezpečí zaměřila na řešení mnoha případů spojených s kyberšikanou, sextortion, stalkingem a dalšími formami rizikového chování na internetu. Lidé z různých věkových kategorií nás kontaktovali s prosbou o pomoc v situacích, které vyžadovaly citlivý přístup a okamžitá opatření. V tomto článku shrnujeme několik typických případů včetně anonymizovaných citací a popisujeme, jak jsme postupovali při řešení těchto problémů.
Volební strany se v blížících se volbách soustředí na svou hlavní misi: Přesvědčit co nejvíce voličů, aby jim dali svůj hlas. Politici se proto uchylují k různým metodám a taktikám, které mají za cíl ovlivnit veřejné mínění. Známe případy, kdy si kandidáti nakupovali přízeň voličů neobvyklými způsoby, například dárky ve formě kynutého pečiva plněného džemem, podzim toho roku je však méně sladký. Je ve znamení zastrašujících proklamací, vyvolávání silných emocí a s tím spojenými otázkami o etice takových kampaní. Na billboardech, v médiích i na sociálních sítích se častěji než dříve setkáváme s negativními kampaněmi plnými agrese či dezinformací. Volič je nucen být nejen čtenářsky gramotný, ale také připravený analyzovat skryté významy a neetická jednání v poselstvích, která na něj z reklam útočí.
V těchto dnech vychází nová elektronická publikace Rizika spojená s umělou inteligencí, kterou pro vás připravil tým E-Bezpečí z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s Univerzitou Karlovou a hubem CEDMO a která se věnuje velmi důležité a aktuální problematice potenciálních a reálných rizik spojených s umělou inteligencí (AI).
V dnešním digitálním světě se manipulační techniky stávají stále častější součástí veřejné komunikace, a to zejména v předvolebních kampaních a často podvodné reklamě. Tým E-Bezpečí z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci proto přichází s inovativním řešením – aplikací FactNinja. Tento jedinečný nástroj, poháněný pokročilým modelem umělé inteligence GPT-4 Omni, umožňuje rychlou a efektivní analýzu grafického obsahu, aby odhalil manipulativní postupy, argumentační fauly a další neetické praktiky, které mají za cíl ovlivnit veřejné mínění.
In today's digital world, manipulative techniques are becoming an increasingly common part of public communication, particularly in pre-election campaigns and often fraudulent advertising. The E-Bezpečí team from the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, is offering an innovative solution – the FactNinja application. This unique tool, powered by the advanced GPT-4 Omni artificial intelligence model, allows for fast and efficient analysis of graphical content to uncover manipulative techniques, argumentative fallacies, and other unethical practices aimed at influencing public opinion.
Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
(Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
Předvánoční nakupování na internetu: Jak se vyhnout podvodům a finančním pastem
Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Online poradna E-Bezpečí: Jak pomáháme zvládat rizika na internetu v roce 2024